Welkom bij team communicatie ! We zijn op zoek naar een gepassioneerde en creatieve medewerker om ons team te versterken. Deze vacature biedt jou de kans om dit te doen in nauwe samenwerking met enthousiaste parlementsleden en teamleden. Ben jij klaar om jouw stempel te drukken op de groene beweging en een duurzame toekomst te creëren? Grijp deze kans en maak een positieve impact! Je werkplaats is Greenhouse, ons hoofdkantoor in Brussel.
Met wie werk je samen?
Ons team communicatie bestaat uit 12 medewerkers, onder wie twee voltijdse digital creatives. De dagelijkse aansturing gebeurt door de social content manager. Je leidinggevende is de politiek directeur.
Wat is het doel van de functie?
Het uitvoeren van de social content planning, om zo het online bereik van de partij en haar voorzitter te vergroten, en zo te zorgen voor duidelijke en toegankelijke communicatie over de inhoudelijke en strategische partijlijnen, en het gewenste imago op social platformen van de partij te realiseren.
Wat houdt het werk in?
Productie online content
Je verzorgt de montage en nabewerking van video- en fotomateriaal
Je fotografeert en filmt onze politici
Je zorgt voor visuals, video's en bijhorende teksten
Je vindt originele insteken om onze boodschappen te verspreiden en het bereik van onze posts te vergroten
Je doet de regie en creëert beeldcontent (foto en video) voor social media, die onze politieke visie en boodschappen op een creatieve manier in de kijker zet.
Het maken en verspreiden van content op onze social media media
Je vertaalt ons narratief en de politieke lijn op een toegankelijke manier op de social media kanalen van Groen en op de social media van de voorzitters
Je zorgt voor online content die de positionering en het gewenste beeld van Groen uitdraagt in lijn met de afgesproken brand guidelines en tone of voice van Groen en de voorzitter
Je zoekt naar extra creatieve insteken in de actualiteit om onze strategische boodschappen en campagnenarratief via virale content op social media kracht bij te zetten.
Je maakt content die ons bereik vergroot (reach), die interactie genereert (engagement) en nieuwe leads genereert (conversie)
Je werkt samen met externe bureaus, influencers, tijdelijke medewerkers en freelancers ifv de operationalisering van creatieve campagnes
Je brengt politieke verhalen zo eenvoudig, scherp en visueel mogelijk en bereikt daarmee een zo breed mogelijk publiek.
Je evalueert hoe je content gewerkt heeft en stuurt op basis van de data analyses bij waar nodig
Ondersteunen van de visuele communicatie
Je ontwikkelt mee fysieke visuele producten zoals gadgets, kledij en/of drukwerk in volgens de brand guidelines van de partij.
Je design (online) content van A tot Z: creatieve brainstorm, concept, design en oplevering.
Je verbetert mee het design en UX van onze website
Vorming
Je geeft input en advies aan de gezichten van de partij bij het maken van scherpe boodschappen die kunnen werken op sociale media
Je zorgt voor vorming over sociale media naar vrijwilligers, parlementsleden en medewerkers zodat de communicatie van alle partijgeledingen maximale impact heeft
Permanentie
Geplande weekendpermanentie in beurtrol
Soms ongepland avondwerk ifv politieke actualiteit of media-optredens
Je bouwt samen met alle parlementsleden en medewerkers van Groen aan de politieke beweging.
Je bent deel van het Groen-team en neemt samen met je collega's team-overschrijdende taken op en helpt collegiaal.
Je werkt actief mee aan bewaken en positief uitstralen het imago van Groen en het betrekken van leden en vrijwilligers.
Je werkt mee aan nationale evenementen zoals verkiezingscampagnes, Refresh (onze zomerhappening) en congressen
Wie ben jij?
Je kan jezelf vinden in onze standpunten en onze manier van politiek voeren. Je wil meer leren over politiek en ecologie.
Je wil samen met ons werken aan een samenleving waar iedereen kansen krijgt.
Specifieke vereisten
Je hebt grondige kennis van de Adobe-omgeving (Indesign, Premiere Pro, Photoshop, Illustrator, After Effects, Lightroom, Express).
Je hebt twee jaar relevante ervaring opgedaan in visueel werk
Je hebt een grondige kennis van grafische vormgeving
Je bent creatief en beschikt over een sterke beeldtaal
Je hebt ervaring in het opmaken van drukwerk (eventueel)
Je bent creatief met design, foto, web en sociale media
Je kan inhoudelijke informatie naar toegankelijke en duidelijke beelden vertalen
Je kan werken met/tegen strakke deadlines
Je bent flexibel, avond en weekendwerk (gepland en ongepland) zijn deel van deze job
Je kan en wil steeds blijven bijleren op vlak van design, website en lay-out
Wat bieden we je?
Een voltijds contract van onbepaalde duur
Thuis werken of op kantoor? Bij ons kan het allebei. Je maakt hierover afspraken met je leidinggevende en collega's.
Werken met flexibele werktijden, ook hierover kan je afspraken maken.
Fietsvergoeding, abonnement openbaar vervoer,... we bieden verschillende mogelijkheden aan.
Vormingen rond ecologisme en diverse politieke thema's bieden we standaard aan
Je kan ook steeds vormingen volgen in het kader van je werk en/of persoonlijke ontwikkeling
Een hospitalisatieverzekering, gsm en een gsm-abonnement
Een job waarin je bijdraagt aan een menselijkere, gezondere en groenere samenleving
Voor een indicatie van je loon, kan je best mailen naar solliciteren@groen.be
Een organisatie, teamleden en collega's die je waarden delen
Hoe solliciteren?
Bezorg ons ten laatste op 27 februari 2025
je CV
een portfolio van je werk
een korte motivatiebrief
Stuur alles naar solliciteren@groen.be met vermelding: 'Digital creative - je naam en voornaam' Kom je in aanmerking? Dan krijg je ten laatste op 4 maart 2025 een uitnodiging voor een digitale proef.
Noteer ook de datum voor het afsluitend sollicitatiegesprek in je agenda: 14 maart 2025, 's namiddags.
Heb je vragen over de inhoud van deze functie, onze organisatie of praktische vragen rond de procedure?
Stuur je vraag naar solliciteren@groen.be en we nemen zo snel mogelijk contact op.
_
Comentários